* Är julafton överskattad?

Jag vet inte men jag tycker nog det.
Alltså jag sitter här vid datorn, osminkad, glasögon på, håret är upp i en tofs,
Kläderna består utav mysbrallor och mormors gamla kofta och dricker kaffe, alltså jag ser ut som vanligt haha!
Jag lyssnar inte ens på julmusik utan på my future husband (enligt hostmom Vicki) Blake Lewis nya skiva haha!
Mamma och Pappa sitter inne i vardagsrummet och tittar på Shrek.

Liksom julkänslan är 0!

Ska det inte vara så att man vaknar tidigt på julaftonsmorgonen och man ska känna det där pirret i kroppen
upp och äta gud julaftons frukost med familjen, klä upp sej, titta på kalle anka, äta julmaten, öppna paketen och bara mysa?
Jag vet inte faktiskt alla säger att det ska vara så, men jag tyckte inte ens om julafton när jag var liten, tyckte bara att det var en låååång väntan innan man fick öppna julklapparna.
Jag var till och med rädd för tomten när jag var liten, en gång gömde jag mej under soffan och en gång gick jag fram och röck av honom skägget haha!
Kalle Anka var inte heller nån höjdare när jag var liten, jag och min syster var då ute och lekte i snön eller bråka om nått annat, medans Pappa satt och skratta högt till Kalle.

I år är det bara jag, mamma och pappa hemma och ska fira jul.
Känns lite fattigt att bara vara vi 3, det är ju alltid bara vi 3 varje fall liksom.
Känns som en helt vanlig dag...
Fast jag har faktiskt redan fått en julklapp av tomten, pappa hittade den i brevlådan.
Det var en chokladask signerat från Tomten till Sandra.. hihi spännande :P
(fast jag är rätt säker på att det är granngubbarna och bröderna Elov & Ingmar)

Ska strax varje fall göra en ansträngning och gå upp och duscha (vilket inte är så anträngade iof hehe) och fixa mej julfin. 
Sen får vi väl se hur det blir...

image256

Kommentarer
Postat av: sofia

God jul vannen!! Ses snart!!

2007-12-25 @ 04:26:46
URL: http://sofiaiusa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0