R.I.P Marvin <3

Min lille gris finns inte längre.
Han har varit lite lessen de senaste dagarna och har inte viljat äta ordentligt heller.
Men inatt när jag gick och la mej så pratade jag med honom och fråga hur det var, då kom han ur sitt
lilla hus och tittade på mej, jag visade honom matskålen och sa åt honom och äta lite han bara tittade ner i den,
Jag gav honom mera hö som han kunde gosa ner sig i som han alltid gör men han bara tittade på det
och så gav jag honom en morot hans favorit godis, men då vände han om in i sitt lilla hus.
Jag la en filt över hans bur så han inte skulle frysa min stackars lille kille.
Sen hörde jag att han satt och gnaga på sitt hus som han brukar göra då kände jag mej lite bättre och jag kunde somna.
Men nu när jag gick upp för att ge honom nytt vatten och sånna vanliga rutiner såg jag att han satt och lutade huvudet mot fönstret i sitt lilla hus och jag börja prata med honom, men han rörde sej inte.. konstigt tyckte jag och klappa honom och då kände jag att han var alldeles kall och stel!
Shit han var död!!
Jag ropa på mamma och hon kom upp och till och med hon blev ledsen och börja gråta!
Min Marvin dog i natt, min lille kille <3

Visst han var "bara" ett marsvin, men han var ett sånt speciellt marsvin.
Han var cool med sitt blonda hår och svarta ögon, han dansade alltid när han hörde Celiné och Whitney på radion.
Han älskade gurka mer än nått annat, han hatade att få klorna klippta!
Min mamma tyckte mycket om honom för att han var så go...
Men nu finns inte min Marre mer, hans kropp ligger uppe i buren fortfarande.
Jag la honom i höet och sen satte jag hans hus på så han får vara lite ensam!
Men usch jag är så ledsen, jag bara gråter..
jag trodde inte att jag skulle reagera så här men jo fasen gör jag det!
 
Han var ju så speciel min Marvin min lille gris <3
Du hann bli 5 ½ år gammal, fick dej på min 15 års dag!
Vila i frid nu min lille kille!

Kommentarer
Postat av: Mikey

RIP Marwin! Usch, jag vet hur jobbigt det är när ett djur dör ifrån en. De är ju som en familjemedlem. Hoppas han det bra där han är nu.

2007-12-01 @ 23:02:01
Postat av: Mikey

RIP Marvin. Usch så jobbigt för er! Vet precis hur det känns när ett husdjur går bort. Känns hemskt, de är ju som en familjemedlem! Hoppas att han har det bra där han är nu.

2007-12-02 @ 11:44:29
Postat av: Anonym

Du vet att jag finns för dig, är verkligen ledsen för din skull. Jag förstår att du är ledsen och det får man vara. Hör av mig om det är jobbigt.

Tänker på dig min vän! / din vän linus

2007-12-02 @ 21:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0