* Veronica Mars marathon

Är inne på den 3dje och sista säsongen av Veronica Mars nu.
Har alltid varit ett fan av den serien och nu har jag alltså sett alla säsonger igen..
Det är härligt att se att en tjej med krut i som har huvudrollen, inte nån supermatcho kille utan en brud som vågar stå upp för sej själv och för andra!

Har varit ledig i 2 dagar nu och jag har varit hemma på landet..
Känner mej lite ensam i lägenheten och tycker inte om att vara där när allt inte är färdigt, det får mej att vilja gå ner på stan och shoppa en massa och det har jag inte råd med just nu!
Fan vill ha lön, en maffig lön skulle jag vilja ha. Men det kommer jag inte att få för jag var ju borta 1 vecka från jobbet i November för att jag var sjuk, och jag som inte är fastanställd får heller ingen sjukersättning, bajs!
Ringde sen hon som lägger schemat idag och jag fick en tid imorron natt jag ska jobba på, och så skulle hon lägga ut ett schema över nästa vecka till mej också!
För jag kan ju inte gå utan jobb nu när jag har flyttat, annars skulle jag nog inte bry mej, då skulle det bara vara skönt att få vara ledig lite då och då, men nu har jag inte råd med det!

Gick upp tidigt idag klockan var väl 11.30 tror jag, kände att det skulle vara skönt att vara uppe då det är ljust ute för en gångs skull, ser ju aldrig dagsljus annars haha!
Gick ner till Marvins grav också.. jag bröt också av en kvist från äppelträdet och la på hans grav, han älskade att gnaga på de där kvistarna! Åh lilla gubben jag saknar dej och tänker på dej.. min gris =)
Ibland glömmer jag bort att han inte finns och tänker att jag måste gå upp och ge honom nått gott att snaska på.. sen stoppar jag mej när jag är halvvägs mot kylskåpet och kommer på att det finns ingen Marvin att ge godis till längre! =(

nee nu väntar lite VM igen!
see ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0