* Lägenheten from Hell

Igår var jag ju och kollade på en lägenhet på Västermalm.
Jag och mamma stod och vänta på fastighetsskötaren ett tag och spekulera lite över hur det skulle kunna bli, för det var ett perfekt läge att bo på, nära till stan, nära till jobbet. Bra område för övrigt och det verkade som om att det var mycket unga människor som bodde i samma hus.
Fastighetskötaren kommer och han släpper in oss i lägenheten.
När han öppnar dörren ser man att det ligger massor med reklam i hela hallen man såg inte ens golvet. Så jag tänkte att det var väl ett tag sen nån bodde där och att den stod tom.
Jag tar 2 steg in i lägenheter och känner den unkna doften/odören av ingjuten rökluft i som slår imot mej..
jag kollar på mamma lite skeptisk men fortsätter in... kollar åt höger där vardagsrummet/sovrummet var och ser Hell!
Det är massa skit därinne, massor med ölburkar och massa spritflaskor, en gammal ranglig säng med en rutten madrass i och en massa saker på sängen.
Det är bruna fläckar på golvet och det känns klibbigt.. Jag vill skrika "NOOO WAY"
men vänder mej om och går mot köket.
och fy i helvete det skulle jag inte ha gjort. Där fanns ännu mer snuskiga saker och högar med only god nows what. spisen är helt brun utav sot och gamla matrester.. jag backar fort som attans ut från köket och kollar på mamma med en min så hon börjar garva.
Vi går ut och jag säger, *nej tack tror att jag fortsätter att kolla på andra lägenheter"
Det var verkligen förjävligt! Har aldrig sett nått liknande!
Det var det perfekta läget i det perfekta området!
Men jag ska se på en annan lägenhet på måndag och jag ber till gud att den ska vara jättefin!

xoxo Sandy

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, vilken skräck!
Vilken adress var det? Är det HSB som är hyresvärd?
Haha

2007-11-04 @ 22:03:14
URL: http://BagLady.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0