♥ SpindelFOBI och stolthet

Vet ni?
Jag tog precis ut en spindel i en kopp med ett vykort över!
Jag har som många vet enFOBI som heter duga för spindlar.
Det har jag haft hela mitt liv och det har varit väldigt jobbigt både för mig och mina närmsta!

Men så åkte jag ju iväg till USA och jag bodde mer eller mindre i en jävla regnskog!
Så där trivdes spindlarna otroligt bra, och på våran verande så kröp det omkring jättestora svarta håriga äckel.
Jag trodde jag skulle dö en dag när jag nästan klev på en precis utanför mitt badrum hemma i Stroudsburg men min hostmom varna mig i sista sekund!
Och endag nere i källarn/the playroom där trivdes dom också! En dag när jag skulle gå ner dit och plocka upp lite
leksaks kläder och sånt så HOPPAR en brun vidrig spindel mot mej!
Jag kuta fort som f*n upp för trappan och gick inte ner dit på ett bra tag!
men efter den insidenten så blev jag bättre med spindlar. För jag kom på att jag inte kunde hålla på att skrämma upp tjejerna sådär så jag lura mig själv att inte bli lika rädd. För sånna där jumping-spiders fanns det mååånga av i källarn!

Så sen jag kom hem så tycker jag att spindlarna här i sverige är rätt små och ofarliga. Jag blir inte lika
panikslagen om det är en spindel i rummet (även fast jag inte är bekväm med det).
Jag puttade ut en från fönstret för nån vecka sen och var inte allt för äcklad (jag eldade upp pappret jag puttade den med).
Och så imorse när jag vakna vid 12-tiden så tänkte jag ligga och dra mig lite iom att jag ska jobba natt inatt men ICKE sa nicke!
Jag vänder mej om för att puffa till kuddarna lite och där...
Där sitter en liten jäkel på väggen, precis ovanför mitt huve!!
Shit den kanske till o med legat i sängen under natten????!!
Så jag kommer fort upp ur sängen och stänger dörren och står utanför en stund för at lugna mitt skenande hjärta!
När jag årevänder ett par timmar senare sitter den fortfarande på väggen ovanför mina kuddar och den rör på sej, och jag tänkte att jag var tvungen att göra något. Jag tar en kopp+ett vykort och slänger ut den!!
Jag är så stolt, hade jag verkligen inte kunnat göra för ett halvår sedan! Och jag känner mig inte allt för äcklad fast mina händer darrade!
Men jag är stolt över mig själv :D

Haha det var min lilla korta redogörelse om min spindelfobi!
Så om ni är rädda för nått, lura dej själv, ljug för dej själv så kanske du går på det!
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Ida

Bra baby!! =)

2007-10-12 @ 18:40:40
Postat av: Annie

Åh, imponerande! Jag vet mkt väl hur ddet är att ha en fobi (min är ju ormar) Jobba lugnt, saknar dej!

2007-10-12 @ 18:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0