Cypern + Ayia Napa + Sandra = Sant

Är hemma igen nu efter en underbar vecka på Cypern!
det är verkligen värt pengarna att åka iväg såhär!
Usch har ångest över att vi inte boka in 2 veckor faktiskt, en vecka kändes lite kort!

Vi kom ner i Måndagseftermiddag vid 13-tiden och var på hotellet (Panthea Garden) runt 16tiden.
Vi hämtade nyklarna och gjorde oss hemstadda i lägenheten.
Vi bodde block Jasmine hus nr 34 och hade terassen mot fruktträden, jättemysigt faktiskt!
Efter att vi duschat och bytt om och lite sånt så tog vi oss ut på stan för att leta efter ett ställe och äta på, efter middagen så tänkte vi att vi kunde gå runt i stan lite kolla lite i affärer etc.
Vi går inte långt förens alla dessa killar och tjejer som står och sponsrar de många olika klubbarna och barena, de drar i en hit och dit för att de ska få in oss på just deras bar.
Haha jag tyckte det var lite kul medans Lina blev mer och mer förbannad :P haha
vi hamnade tillslut på nån brittisk liten cocktailbar och började dricka våra dinkar och drack våra shots för
sååå lite pengar haha :P

Vi hamnade på massa olika ställen, blev mer och mer onyktra och träffade sedan några danska killar som vi gick med ett tag.
Vi gick till deras poolarea av hotellet och satt och snacka om massa saker som typ vattensporter, jobb, att danska är svårt att uppfatta, haha, men trevliga var de varje fall!
Runt 5-tiden gick vi väl hem haha!

Vi gick upp 09.30 på Tisdagsmorgonen och åt frukost, sen gick vi och paxade våra solstolar och sen hoppade vi i plurret!
Så underbart fin och stor pool hade vi .Vi blev som barn på nytt och plaskade och lekte som aldrig förr :p
Lina hade tagit med en  stor rosa uppblåsbar flytkuddeliknande mojeng som hon glassa omkring på i poolen också, självklart blev jag och Linnéa jätteavis på henne och gick till butiken på hotellet och köpte oss varsin flytmadrass vi också, eller madrass kanske man inte kan kalla det, det var som typ asmysiga pössfotöljer haha, så vi låg alla 3 där i poolen på våra "guppisar" och solade! =)
Vi tog oss också ner till stranden och simmade ut ända till bojarna typ 500 meter om inte längre ut i havet, med våra "guppisar" såklart, bra träning som tusan var det allt hehe!

Vid 16-tiden var vi alla så trötta så vi gick tillbaka till lägenheten och sovmiddag... i 3,5 timmar haha!
Vaknade upp och var helt förstörda att vi missat så många soltimmar, men men vi gick upp, satte på oss våra Sverigetröjor och gick ut och käkade! Tog oss en runda i stan igen och hamnade tillslut på Möet. Vi beställde in underbara Pina Coladas. Sedan gick vi till klubben Rock Garden där det var massa folk = ett gäng aspackade svenskar från GrabbarnaGrus. En utav crew medlemarna kom från till oss och fråga om vi ville följa med o festa med dom, men vi sa nej. Vi satt där en stund sen gick vi runt en liten stund till, gick hem bytte om till badkläder och gick ner på stranden mitt i natten och badade i vattnet!

Onsdagen såg typ lika dan ut på dagen, förutom att vi tog oss en promenad till Nicholas Beach. Vi kånkade på våra "guppisar" och simmade ut en bra bit och liksom lät vågorna ta oss in mot stranden igen, hur mysigt som helst!
Självklart tog vi oss en lite nap på eftermiddagen/kvällen igen, jätteskönt haha.
Vi vakna av att det knackade på dörren och Lina springer upp och öppnar och in kommer asfresha Micke; en utav "cheferna" för GrabbarnaGrus, han kom in i sovrummet där jag och Linnéa låg, med håret åt alla håll och jag hade sovit naken och jag bara snodde åt mej lakanet runt kroppen fort som fan, haha!
Han berätta att han gick omkring och letade ungdomar på "familje"hotellena dvs där vi bodde på, för att berätta om alla de olika festerna de hade och man kunde köpa ett festpaket för 90euros och då fick man följa med på alla festerna de hade, vi sa nej tack men sa ja till kvällens fest på Grabbarnas som hade Artic Freeze tema.

Vi gick dit till 22tiden nångång och folket som är där är väl typiskt Lotus folk, haha Micke som tidigare varit inne hos oss stod och välkomnade typ och gav oss en gratis fördrink. Den kvällen blev också väldigt billig för att varje gång de spelade låten Sex On The Beach så fick man en gratis Sex On The Beach-drink, låten spelades 8 gånger så ni kan ju tänka er haha! Temat var perfekt tyckte jag, Artic Freeze för ute var det ju 32grader varmt och man höll bokstavligttalat på att smälta bort, men då kom IceMan fram haha, han stod på scen med en iskanon och spruta fram rök som var 10minusgrader kall och när röken mötte alla varma kroppar så rykte det liksom från kroppen om en, ascoolt =)
Så IceMan blev ju poppis kan man ju säga haha! Vi dansa och hade askul!
Utanför träffa vi några killar som bodde på samma hotell som oss, och de hade döpt oss till Poolmaffian haha, ja vi är inte så diskreta när vi är där!
kl var väl 4.30 när vi var hemma skulle jag tro!

Torsdagen blev en dag vid poolen, plaska och fjanta oss som vanligt, men är man The Pool-maffia så är man!
Den kvällen blev lugn, med middag ute, lite shopping etc.
Lina mådde dåligt den dagen, tror hon fick typ värmaslag eller nått för hon var väldigt illamående och kunde inte äta bra, stackarn, så vi gick och la oss tidigt!

Fredag:
Vi gick upp tidigt för att käka frulle och lite sånt innan vi gick iväg till hamnen där vi gick på båten Cpt Marko.
Den tog oss + mycket britter och några svenskar till ut på en endagskryssning runt kusten från Ayia Napa - Ghosttown
Vi låg på soldäck hela tiden, fast det var lite disigt den dagen och det var inte lika hett som annars, men det var nog tur annars hade vi nog bränt sönder oss totalt! Vi stannade 2 gånger för att bada, jag och Lina hoppade högst uppefrån båten ner i det kristallblåa havet, så himla kul och mysigt var det =)
Och ligga och flyta i det där underbara saltvattnet är en sån härlig känsla =)
Var hemma vid hamnen igen kl 16 antar jag, vi gick hem hoppade i poolen och låg där en stund.
Sen gick vi till lägenheten och gjorde i ordning oss sen middag :P Efter middagen gick vi och handla lite typ sovenierer och sånt också, tog en strandpromenad, satte oss på en utav bänkarna och tittade ut mot det mörka havet och bara njöt av att kunna sitta i bara kjol och bikini kl 24 på natten utan att frysa det minsta! Så jäkla härligt!

I Lördags struntade jag i frukosten, jag var alldeles för trött och kände att jag ville sova ut en liten stund.
Men vakna varje fall typ 11 och gick då upp och lade mej i solstolen vid poolen en stund, självklart bada och lekte vi också haha, men min "guppi" gick sönder då också =( jag blev jätteledsen men kunde vara lite skadeglad åt att Linas badgrej hade pyst sönder efter att en katt hade bestämt sej för att sova i den och också rivit sönder den mohaha, och Linnéas pyst sönder den också! Men glada va vi ändå!
På kvällen gjorde vi oss redo för att gå till Grabbarna Grus, för därifrån gick det bussar till Nissi Beach! Där
fanns det en klubb mitt på stranden med strandbar etc som efterfesten.com + grabbarnas fixat.
Jättefint och så var det, gratis bar i 3 timmar med bara svenska bartendrar 1 utav dem bor i etuna, se man kommer aldrig ifrån stället hur mycket man än vill ;P
Jaja efter x antal saftdrinkar, lekar och tävlingar, snack med några militärkillar från västkusten så tog bussarna tillbaka alla väldigt glada skandinavier till Grabbarnas igen där vi festade vidare. Dansade och lekte ett bra tag tills det stängde då typ nästan alla inklusive oss gick till Blue Moon Bar och dansade en stund till.
Efter ett tag kände vi att det var nog och gick hem och sov!

Söndag. sista dagen som vi hade kvar på underbart varma och klibbiga Cypern då!
Hemska tanke att ens tänka på att man snart måste på allvar fixa i resväskan så allt får plats.
Men vi låg i poolen och bara njöt o sola som dårar, sen kom Lars fram till oss, han som kallat oss poolmaffian och undra om vi ville festa med han och hans poolare från Umeå på kvällen? Kanske sa vi...
varje fall så på kvällen gick vi och åt på den mest underbara resturangen Castelli Resturante, har fan aldrig ätit så gott i hela mitt liv, jag verkligen njöt. Men smakar det så kostar det men skitsamma så jävla värt det!
Efteråt praktiskt taget rullade vi hem, la oss ner får nån minut o tänkte att vi relaxar istället för att gå tillbaka på stan, haha!
Men så blev det icke, Lars hörde av sej och vi gick till Anthea, hotellet hans Umeå vänner bodde.
Väl där träffade vi Marcus, Marcus, Jonas och David.. de var väl runt 30 det gänget med fan så sköna grabbar!
Vi drack och snacka om massa skit allihop, senare drog vi ut på stan för att de vad som hände där, gick upp på bargatorna och ryktes med av första bästa kille som skulle ge oss billig dricka, haha. Oj va kul vi hade allihopa haha och shit va jag garva! Sen efter det fick JAG in oss alla 8 på Starskys, ett ställe som kostar 15euros att gå in på egentligen, men jag lyckades att snacka in mej hos dom och vi fick gå in!
Där dansa vi som tokar hela bunten!
Vid 5tiden gick vi ner på våran strand vid vårat hotell och det slutade med att Jag, Lina hoppade i vattnet med våra partykläder och Markus och Jonas efter haha, ruskigt kul!
6.30 somnade jag väl :P

Igår Måndag fethoppade jag frukosten, pallade inte att gå upp så tidigt för att äta!
och kände att det var för jobbigt att ens försöka bada nått, sorgligt att ta farväl av poolen ju :P
Jag och Linnéa gick en runda på stan varje fall innan bussarna kl12 hämtade upp oss som skulle tillbaka till
flygplatsen!
Var hemma i Sverige igen kl 19 tror jag.
Men ååh vad jag vill tillbaka usch hatar detta kalla vidriga väder vi har är i landet!
Länktar bara tillbax, men vi får väl se vad som händer och fötter för lite inplanerat har vi allt för att slippa
denna tråkiga stad vi bor i!

Jaajaaa nu har jag varje fall skrivit vad vi gjorde på våran semester på Cypern!
Mycket soft och lite fest precis som det ska vara =)
Bilder lägger jag upp sen!