Sankta Lucia ljusklara fägring!

Åh idag är det alltså Lucia-dagen!
En utav de finaste traditionerna vi har är i Sverige enligt min mening!
Det är så fint med sången och och självla tåget som är fyllt med levande ljus!

Åh kommer ihåg på den gamla goda tiden då man gick i musikklass.
Då gjorde vi väl 10 lussetåg under typ hela December och man blev lite trött på det till slut.
Men ändå var det lika mysigt och kul när det var dags igen!

Nu var det 2 år sedan jag var med i ett Luciatåg och då röstade min kör fram mig till att vara självaste Lucia i sporthallen med alla musikskolor/klasser här i stan. Åh kan fortfarande inte förstå att jag har varit Lucia. Liksom det är ju många tjejers dröm att få stå längst fram med ljus i hår!

Men det blir nog inget Lucia-tittande för mej idag. Skulle velat gått på den som är i Forskyrka idag men jag ska gå på en julkonsert i S:t Eskilskyrkan istället, för min mamma ska vara med där. Ska bli mysigt även fast det kanske inte är i samma klass om musikklasserna/kammarkörens julkonsert. Men de ska bjuda på glögg innan och lite sånt!


År 2006 var jag Musikklassernas/Musikskolornas Lucia
=)

Nu ska jag försöka sova en stund till innan jag ska iväg!
Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0