Snälla, håll koll på ljusen!!

Jag känner för att gråta, eller jag grät nyss men för att gråta igen!

Jag satt på golvet och höll på att slå in lite julklappar, det var presentpapper, snören, tejp, paket överallt!
Och jag satt där och höll samtidgt på att lyssna på musik, hade gjort det hela lite mysigt då jag tänt lite ljus och sånt där som jag brukar göra. Men när jag satt där och knåpa så liksom såg jag att det brann till lite extra i en utav glaslycktorna som står i min hylla. Tänkte inte mer på det. Satt där och nynna med till låtarna och sen hör jag bara ett högt poff och det börjar brinna som fan, lågorna var över hela lyktan och ändå upp till "taket" av hyllan och det hade börjar brinna i stenarna och det som var i. Jag skrek till som fan och viste inte vad jag skulle göra, försökte blåsa lite men då blev lågorna ännu högre och de liksom slog ut mot mitt ansikte! HELVETE tänkte jag och försöka ställa ner den brandhärgade lyktan på golvet, visste inte vad jag skulle göra då alla papper och skit var precis där och jag kände att det kunde ha blivit ännu värre, tänkte hämta vatten för att slå på, men tog istället in den pissvarma lyktan till köket ochs tällde den på diskbänken... och då hällde jag på liite vatten för att se, och SHOFFFSS sa det och lågorna var ända till taget och över skåpsluckorna! Jag skrek som fan för det slåg rakt upp i ansiktet på mig! Jag började hysteriskt gråta och visste inte vad jag skulle göra... jag hitta inte heller telefonen so låg under alla påsar och skit! Till slut hitta jag den och ringde Mamma om råd, men hon svarade inte! Va fan skulle jag göra, jag kunde inte blåsa och inte hälla på vatten!!
Tänkte nästan ringa 112 och till brandkåren, men jag ville fan inte. Så jag slängde över ett lock från en kastrull som stod på spisen, och då började det dö ut sakta, sakta tills det tillslut var släkt!!
Hela ljuslyktan som jag fått av min syrra var svart och det lukta som fan! Har ställt ut den på fönsterbrädan nu så det fick ryka av sej lite!

Alltså jag är fortfarande helt skakis!!
Förskte fortsätta med julklapparna men det var omöjligt då jag skakade som en idiot, hela jag var isall, kunde inte heller så för mina knän gav vika direkt, så jag satt på golvet och bara vänta ut adrenalinet!


kunde ha gått riktigt illa!



Men seriöst det var det läskigaste jag varit med om,och det svider lite i ögonbrynet, tror det fick sig en fjutt av lågorna där alltså, tur att jag hann undan ändå för de där lågorna var INTE att leka med!
Så nu VARANAR jag alla, att håll verkligen koll på ljusen, man tror inte att det ska hände en själv, men nu fick jag bevis på det! Har nu blåst ut alla ljusen för jag blev så skraj!


Kommentarer
Postat av: Dessan

Åh fy vad läskigt!

Hoppas du mår bättre nu stumpan!

Massa kramar

2008-12-20 @ 19:47:35
URL: http://dessa.blogg.se/
Postat av: Elli

Men stackare, tur i oturen, fy fn!



2008-12-20 @ 23:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0