T, Te, Té, Tee, Thé, Tea?

Hur stavar man till ordet Thé egentligen?

Finns det nån stavning som är rätt?
Jag antar att min stavning av drycken Thé är fel, men det struntar jag blanka tusan i
för jag tycker att det ser snyggast ut ;)

Kanske inte spelar någon roll för det är ju ändå samma sak, varmt färgat (svart, rött, grönt, vitt) vatten!
Det har alltid varit min favorit dryck, liksom det kan släcka min törst nått så erhört ibland!
Folk kan bli riktigt förvånande när de ser hur jag verkligen häller i mej ibland, för de flesta jag känner klagar på att det är så varmt och de måste ha kallt vatten/mjölk i sedan sitta i 10 minuter varje fall innan de kan dricka. Liksom drick isthé då för tusan.. jag själv klunkar i mej utan problem haha!

Jag dricker oftast svart thé, struntar i hur ohälsosamt och yadiyada det är.
Jag tycker det är godast och helst med lite honung eller lite socker i.. GÖTT!
Mitt absoluta favorit thé är Lipton Earl Grey Asian!
Det är enkelt, gott och underbart.. har drucket det typ hela mitt liv och det är fortfarande favoriten!

Och all tjat om Chaíthé som cirkulerar bland bloggarna är lite ute tycker jag.. liksom jag drack det för ett par år sedan och då var det minsann inte en jävel som visste vad det var ens.. tröttnade på det och nu tycker jaga att det mest smakar som den överblivna mjölken efter att man ätit risgrynsgröt om julen!

  = 



Jaja nu ska jag sluta lovorda thét, men det är ju så gott!!
Men finns det nått mysigare än att sitta i soffan med en stooor mugg med varmt
thé och titta på TV och bara mysa?
Nee trodde väl det!
=D

Kommentarer
Postat av: anna

i sverige stavar man ju TE :)

2008-12-04 @ 06:37:58
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anonym

sv: ja, det är grymt gott. Inte farligt svårt att göra heller. :P

2008-12-04 @ 07:17:41
URL: http://tanzanit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0