And the Oscar goes to...

Yes ikväll är kvällen med stort K!
Ikväll/Natt här i Sverige är det den 80de omgången av Oscars-galan!
Föe mej är den här en nästintill helig kväll, jag har suttit uppe och tittat live de senaste 6 åren och inatt blir det inga undantag!
Tycker det lite speciellt också eftersom jag varit precis vid The Kodak Theatre där det hela går av stapeln, det är en vacker plats mitt i Hollywood!

Jag är hemma på landet, för jag har inte Kanal9 hemma i stan!
Jag har bäddat i soffan, (tvn i mitt rum funkar ej )
Nu klockan 00.00 börjar de filma från the red carpet, och man får följa intervjuer och träffa skådespelarna och de diskuterar vilka designers som gjort the gowns and tuxedos och liknande i 2 timmar.
Sen kl 02.00 svensk tid börjar själva galan!

I'm so excited haha!
Det håller på ända tills kl 06 imorronbitti och jag kommer tyvärr inte kunna se sista timmen, för jag ska jobba imorron och bussen går 05.20 härifrån, jag är lite arg, jag skulle ha tagit ledigt från jobbet, för jag kommer ju missa de 2 viktigaste awardsen, Bästa Kvinnliga och Bästa Manliga skådespelare!
Det lär inte heller gå på radio så jag får väl hålla mej uppdaterad med hjälp av internet på mobilen.

Säger bara Thank you God att vi har fått TiVo här hemma, så jag kan bara spola tillbaka om jag råkar somna till och sen spola ifatt till direktsändningen igen under reklamerna!

image428


Yes nu är det bara 30 minuter kvar så jag ska börja göra mej redo inför den kommande natten!
(den kommande dagen därimot kommer jag inte se fram emot, kommer vara a living dead på jobbet imorron, men men det är det värt!)

Kommentarer
Postat av: elin=)

haha du är knäpp gumman!

2008-02-26 @ 18:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0