Travsport, rena rama djurplågerin!

Va FAN!
Man läser ju var och varannan dag nu om hur illa behandlade travhästarna blir!
Jag blir så förbannad och så fruktansvärt ledsen när jag hör det här, de som tränar och kör trav borde väl älska sina djur mer än nått annat, och ta hand om dom på bästa möjliga sett...
inte faaaan ska en hästhov se ut så här ivarje fall image435


  • Kusken piskade hästen under ett lopp så att djuret fick 30 centimeter långa märken. Nu döms han för djurplågeri. Straffet blir 40 dagsböter, skriver Eskilstuna-Kuriren.

  • Intensiva behandlingar och för lite vila. Därför läkte aldrig Tsar d´Invernes skada. Så försvarar sig Norrlands Travsällskap mot rekordstämningen på 12 miljoner kronor.


  • Jag har själv varit på trav måånga gånger då jag var hjälpreda åt min kompis som tävlade i ponnytrav.
    Jag har sett hur folk bär sej åt med hästarna och att en del är förjävla, de spänner för hårt här och där, de stressar och pushar hästen till max!

    Och sen blir jag så förbannad när jag läser att kusken bara fick dagsböter, hade det här handlat om människor så skulle det vara ett jävla kallabalik och det hade blivit fängelse och hittan och dittan, men nu är dte ju "bara" ett djur så va fan, de ska ju ändå ätas upp eller hur är det folk säger????
    Fast jag ska väl vara glad över att han blev dömd överhuvudtaget, men det var inte tillräckligt på långa vägar!
    Jag är arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Hatar the human kind!
    Jag ärligt talat skäms över att vara människa!!


Kommentarer
Postat av: sofia

tror det var runt 15000 :-, men da far du bostad + mat. daremot tjanar du inget, men vad ska man kopa dar nera enda liksom?! vi borde latt aka!! fan va kul.. antligen resa med dig!

2008-03-01 @ 04:00:57
URL: http://sofiaiusa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0