kul med gammalt!

Puh, nu har jag sprungit runt i alla husen här hemma och letat efter gammla, fina grejer!
Vi har 2 hus utöver det hus vi bor i här på gården, det är en gammal bod med ett litet rum i, och sen har vi ett fint hus som har ett stort kök, vardasrum, övervåning + källare! Det kan bli riktigt fint om man renoverar det, det är mammas högsta önskan faktiskt, och vi har sagt att den dagen vi vinner 100 miljoner eller nått sånt så är det första vi ska göra är att fixa i ordning alla husen här!
Men varje fall så finns det kvar rätt mycket gamla grejer, sen typ min mormor & morfar levde, och de hade pigor och drängar som bodde där, och även sommargäster ibland!
Det är verkligen en charm över lillstugan som vi kallar huset, det är verkligen old, det äldsta huset på gården antar jag!
Men jag hitta varje fall gamla bestick, asfina fortfarande, gamla fat och sånna grejer som står kvar så de ska jag ta med mej in till stan!
Hitta även en jättefin hatthylla, riktigt gammal.. ser nästan ut som de som de säljer på Indiska just nu,
ser lite old ut liksom fast den här är äkta old... hahha you got that?

Men även fast det är kul att springa omkring i de där husen så är det riktigt creepy också, med spindelväv överallt, döda flugor och fjärilar, gamla spettsgardiner i trasiga fönster, det är verkligen som spökhus!
Men jag gillar det, jag gillar att titta på morfars agamla stövlar som fortfarande står kvar där, och hans gamla arbetskläder som hänger i garderoberna, det är liksom över 35 år sen han dog!
'Men spännande är det verkligen!

Hittade även Marvins (mitt marvsin som dog i december) gamla burar, usch då blev jag ledsen.
Lilla gubben vad jag saknar honom, såg hans lilla nos framför mej när jag såg dom!
Hittade även min gamla hund Grodans hundbur som hon satt i när vi åkte bil!
Gumman vad jag saknar henne alltså, hon var så speciell, men jag kan nästan ge mej tusan på
att hon finns kvar hos oss, tycker jag hör henne ibland, och ibland stelnar min katt till och fräser till och tittar rätt ut i rummet! Då kan jag nästan slå mej på att hon är här!


riktigt spökhus

Usch nu känns det som att det kryper överallt på mej, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0