Läskigt med döden

Förra veckan så dog våran fd granne i en olycka, han fick massa ström genom kroppen då han höll på med nått renoveringsprojekt i ett hus.
Vi tycker det är väldigt sorgligt hela historien, för han var inte direkt gammal, han har tre döttrar var av den yngsta är typ 6 år. Förra året flyttade de in i deras drömhus efter att de renoverat om det flera månader efter att de vunnit 5 miljoner på trav (han var travtränare också).
När de bodde grannar med oss var jag och min syster där hos dom rätt ofta för de hade en massa djur då.
De hade tex en stor sugga som fick kultingar varje år och då var vi där och gosa och myste med de små grisbebisarna, samma sak med kycklingarna, och hästen KingBoy som var en trav häst som de tränade!
Vi känner hans pappa rätt väl också, han är en gammal jobbarkompis till min pappa och vi har alltid kallat honom för Busen för han var alltid så rolig och busig! haha ja
varje fall så tycker vi att det är jättesorgligt att Jussi har avlidigt och vi tänker massor på hans familj!

Medans vi pratade om honom och att det är hemskt att han dött så plötsligt i en sån olycka, så konstaterade vi att det är lika hemskt hur det än går till.
Men mamma tyckte nog ändå att det läskigatse settet att dö på är att bli/när någon blir mördad.
Folk blir ju mördade hela tiden, men ändå är det få som känner någon som blivit det, men våran familj gör faktiskt det.
Lennart min låssas morfar blev mördad när jag var ca 3-4 år.
Han blev skjuten i sin bil efter att han blivit avmejad av vägen utav 2 män och när han stannat bilen gick de fram och sköt honom i huvudet.
Så himla hemskt... och jag som var så liten fattade ju inte riktigt, men senare samma år dog våran gamla granngubbe Sigvard och när jag fick höra det frågade jag mamma
"Och vem var det som sköt Sigvard då?"
Jag hade ju liksom inte bergrepp om vad döden var då, men jag trodde det var helt normalt att man dog pga att man blev skjuten!

Ja hur det än går till så är det ruskigt läskigt med döden!



Kommentarer
Postat av: Annie

Usch, döden är hemsk. Har tänkt mycket på han som avled genom strömolyckan men som sagt, sorgligt hur det än går till. Trevligt att träffa dej idag, gumman! Nu sitter jag här med min Filippa i famnen, det hade gått jättebra på dagis, men hon var lite ledsen nu när vi kom hem. Ses på fredag kära du! Puss

2008-03-04 @ 14:27:27
URL: http://annie87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0