Step Up

Åh jag har hittat en ny favoritfilm =)
Jag älskar ju dansfilmer, har ju sett Honey, Save the last dance, Dirty dancing, Dirty Dancing 2 ett antal gånger.
Den här var inte fy skam och jag gick verkligen in i storyn!
Och att det utspelas i den härliga staden Baltimore där jag varit ett par gånger skadar ju inte heller då man känner igen platser och liknande!

Step Up handlar om dans.
Tyler Gage går på en vanlig public school, bor i en fosterfamilj i ett slumområde i Baltimore Maryland.
Han och hans vänner Mac & Skinny gör mycket ihop och mycket är inte direkt lagligt.
De snor bilar åt en gubbe som senare säljer dom vidare, de vadaliserar byggnader, de festar, spelar basket och dansar på klubbar.

En natt gör de inbrott i en skola och slår sönder massa saker i deras aula.
När nattvakten dyker upp så får han fast Tyler medans de andra grabbarna hinner springa där ifrån.
Han får därefter samhällstjänst på skolan som straff och det visar sej att det är Maryland school of the art i Baltimore.
Medans han går och skrubbar danssalens golv har danseleverna träning och han smygtittar och man ser hur han rycks med av dansens takter.
När Norahs (en tjej som går sista året på skolans dansprogram) partner stukar foten och inte kan dansa så hoppar Tyler in somövningspartner.
Det blir en riktig prövning för både Norah och Tyler då Tyler är en självlärd hiphoppare och Norah är klassiskt skolad i balett/jazz och modern dans.

image606


Åh den där recensionen sög, är för trött för att göra nått seriöst haha
 men jag rekomenderar verkligen Step Up.
Så himla bra och härlig film!


Kommentarer
Postat av: Elli

Har du sett Center Stage? Ses snart wohoo. puss

2008-05-14 @ 12:18:12
Postat av: Dessan

Hej tjejen!
Hoppas allt är bra med dig!
Ska du på Manpowers filmkväll på måndag?
You have to! :)

2008-05-14 @ 19:21:48
URL: http://dessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0