Vackra vinterland...

..Men förbannat kallt!!!

Här ute på landet ligger det runt - 24 C efter att solen gått ner och rund -15 på dagarna!
Elt absurt kallt, här i huset är det 15 C så inte är det varmt här heller usch!

Igår låg jag i soffan med 40graders feber och feberfrossa hela dagen, kunde verkligen inte röra mig!
Ringde och sjukanmälde mig varje fall, skulle aldrig ha gått att jobba!
Försökte tiitta på filmer men jag tror jag somna i mitten på nästan alla filmer hehe.. hosta som en dåre och hade/har ruskigt ont i halsen. Min röst ska vi inte ens tala om (hehe)  då jag inte har nån röst, eller är grymt hes varje fall.. stackars stämband, de måste fara illa efter all hostande!
Nej influensa är inte ett dugg kul, hemskt till och med.
Men det är tydligen inte bara jag som har det.. min kusin är likadan här i huset brevid mig.
Flera på Mammas jobb låg hemma.. och det värsta är att det enda man kan göra egentligen är att vänta ut det
finns inga medeciner för det, kanske hostmedecin iof (vill verkligen skriva meducin precis som PippiLångstrump).

Idag känner jag mig dock bättre, jäkligt trött efter ytterligare en sömnlös natt men febern är inte lika hög och jag knaprar halstabletter som en galning. Men ska vara hemma ett par dagar till och se till att jag är helt frisk innan jobbet, sist gick jag dagen efter att jag blivit feberfri och det var tydligen förtidigt!
Fast samtidigt får jag sån enorm ångest och tror att jag aldrig mer kommer att få jobba!

Oj nu är jag helt slut, bara efter detta inlägg!
Dags att gå tillbaka till soffan I guess!
See ya!

Kommentarer
Postat av: Elli igen :)

Nu är jag apsjuuk! Hur är det med immunförsvaret egentligen? :P Nej uschibush, inte nice. Jobbade 6h igår, kändes som 160 usch. Bra att du inte jobbar, inte en chans att du blir sparkad. Tänk bara hur ofta alla fasta gamla furor är. Nej, du har kvar ditt jobb forever if you want to tro mig!



Jaha hur kul är det här då på en skala? Skulle ha jobbat imorn men jobbar först på söndag, vill bli helt frisk. Kanske hörs på msn annars får du krya på dig min sköna vän. Snygg du var på nyår btw.



pussokram

2009-01-05 @ 14:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0