Djuren svälter

Läste just i tidningen att alla smådjur och fåglar i princip svälter till döds just nu.
Snön har legat länge och djup i månader nu att de tror att ca 40-50% av alla Rådjur kommer att svälta ihjäl
innan denna vinter är över. Fy farao jag blir helt gråtfärdig utav tanken, vilken hemskt väg att gå och sen veta att det är ingen som hjälper!

Skulle jag kunna, så skulle jag traska ut i skogen med massa hö och käk till de stackars Rådjuren och hararna och andra djur som behöver hjälp!
Läste också att många utav småfåglarna kommer att dö och de trastarna som stannat i landet (de flyger vanligtvis  söderut) kommer att svälta!

Så bara för det slängde jag ut några äpplen här utan för huset (är på landet hos mamma och pappa). Och diiirekt kom en koltrast och åt på äpplet! Då blev jag glad!
Fast Mamma och Pappa har matat småfåglar massor här i vinter de har gjort av med 40 st talgbollat än så länge tex. Så här ute svälter inga fåglar inte haha.



En koltrast


 =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0