Typisk svenskt?

Idag när jag satt på bussen hem från stan (ja jag vet, lat som tog bussen) så var bussen nästan tom,
satt kanske högst 3 personer där inne och det var en sån där dragspelsbuss alltså en ganska stor buss.
Och andra personen efter mej var ingen jag kände eller så men hon kom och satte sig på sätet brevid mej.
Just då kände jag mej irreterad att hon skulle sätta sej just på sätet brevid mej då jag hade en del kassar osv runt mej och jag blev typ sur på den här kvinnan att hon inte satte sej nånannanstans på den nästan tomma bussen..

Men varför i alla sina dagar ska jag bli irreterad över nått sånt egentligen? Hon får väl sätta sej vart tusan hon vill och är det nått typiskt svenskt beteende att bli lite kränkt av nått sånt? Typ man vill vara så privat och liksom i sin egna lilla bubbla. Men å andra sidan var inte hon nå social eller trevlig direkt heller utan hon bara satt där...

En kanske jävligt onödigt inlägg med lite tjabbel sådär, men ja jag vet inte.
Var det ok för mej att bli irreterad så där? Det var inte så att jag visade att jag blev irreterad eller så heller, jag sa inget, jag kan ju inte direkt bestämma vart hon ska sitta liksom. Men ja, jag skulle ju inte sätta mej precis brevid den typ enda personen som satt på en tom buss om jag kom efter henne om det fanns ca 50 andra lediga platser..

jaaa jaaa nu är det dax för lilla mej att sova, det märker jag det!
:P God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0