Don't mess with me!

Kom precis hem från stan...
Jag var och fikade på stan med Marina, Johanna och Josse på Waynes.
Efter en stund kom det ett litet gäng med småpojkar på typ 8-10 år.
De börjar härja som fasen på gatan mellan Waynes och McD. De drar sönder alla ballonger utanför McDonalds, bråkar med varandra som fasen, tar strypgräpp, slår ner varandra, sparkar varandra osv. De trashar cyklar som satt i cykelställena , spottar tuggummi överallt som de sedan stoppar i munnen igen...

Och Inte en människa säger åt dem att lägga av inkusive oss som satt och kolla på dom. Efter kanske 40 min så går nån kille från Waynes ut och säger åt dem att ställa upp cyklarna de stått och hoppat på, men ungarna vägrar och efter ett tag med ännu mer trashande och slagsmål så går de där ifrån.

På min väg hem sen så möter jag dessa ungar i Nyforstunneln, först omringar de mej med sina cyklar och några utav dem som gick runt försökte prata med mej o sa "Alltså dom är CP allihopa" och jag kunde inte annat än att hålla med honom, och sen kommer samma unge och tar mej på ARSLET! Alltså verkligen gräppar tag! DÅ lacka jag kan jag säga!

Jag stannade och börja skälla ut ungjävlarna!
Typ att "Nu killar går ni förlångt, jag har sett hur ni har hållt på utan för McDonalds och det är INTE okej att bete sej som ni gör. Och ta en okänd människa på rumpan, kom igen nu killar skärp er!" Och de bara "ah men det var ju inte jag.." HA tror han inte att jag såg han, men jag fortsatte "Jag bryr mej inte om vem det var, ni måste lägga av allihopa, man beter sej inte som ni gör"
Sen gick jag därifrån...

Fy FAN va arg jag var efteråt, småkillar på 9-10 år som håller på sådär, hur fan ska det gå för dom när de är 20? Och varför var det ingen som gjorde nått? Men vad ska man göra? Kan man typ ringa polisen och anmäla så små BARN för skadegörelse och sexuella trakasserier? Vad hände med respekt för vuxna??
Nej jag blir fan mörkrädd för sånna vidriga små barn och tycker även synd om dom, för vem har lärt dom att detta är ett okej beteende?

Nej nu ska jag vila innan jag ska gå till jobbet!
Ciao


Kommentarer
Postat av: Anneli

Meeeen shitt!!! Snacka om att ha frånvarande vuxna här som inte verkar bry sej om vad deras kids gör.. undrar om du kan anmäla till socialtjänsten, fast det är ju svårt med så små barn.. fyy! Vad duktig du var som sa ifrån på ett bra sätt. Sååå svårt det där! Här i vårt lilla samhälle skulle jag säga till ett par 15-åringar som var på skolans tak, för typ några veckor sen.. det var skitsvårt!! De ville ju inte lyssna på mej.. men till sist gick dom ner.. Usch! Puss o kram vännen!

2011-09-25 @ 09:35:48
URL: http://annie87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0